Pokolenie Z to zadanie i wartość dla organizacji
Generacja Z to nowa siła napędowa na rynku pracy.
Główne wyzwania dla pracodawców związane z zetkami? Zachęcić do dołączenia do firmy, zatrzymać talent na dłużej oraz zarządzać zróżnicowaniem. A to ostatnie będzie się tylko pogłębiać. „Z”, ostatnia litera alfabetu, to tylko pierwszy etap zadania. Nagroda za dobrze wykonane zadanie to kształtowanie miejsca pracy korzystnego dla wszystkich: przewaga konkurencyjna firmy i włączająca kultura organizacji.
Opowieść o pokoleniu Z w miejscu pracy to narracja o dynamicznych zmianach we współczesnym świecie w ogóle. Każda generacja wchodząca na rynek pracy przynosi ze sobą nowe potrzeby i wyzwania, jednak w przypadku pokolenia Z obserwujemy prawdziwą rewolucję. Czynniki kształtujące tę generację są bezprecedensowe: szybki rozwój technologii, zwłaszcza sztucznej inteligencji, doświadczenia związane z pandemią, zmiany klimatyczne, konflikty zbrojne, nieustanny dostęp do telefonu i social media oraz inne globalne wyzwania.
Cyfrowi tubylcy w świecie zmian
Pokolenie Z, urodzone między 1995 a 2012 rokiem, obecnie około 12 proc. wszystkich zatrudnionych, dorastało w dobie gwałtownego rozwoju technologii. Są to „cyfrowi tubylcy” – osoby, które od najmłodszych lat miały dostęp do internetu i nowoczesnych technologii, co wpływa na ich sposób myślenia, komunikacji i podejście do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta